پیر شدن به این معنی است که در سرتاسر بدن تغییراتی صورت می‌گیرد و استخوانها و ماهیچه‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.


با توجه به این امر متخصصان آکادمی جراحان ارتوپد در آمریکا تاکید می‌کنند که افراد باید تلاش کنند که استخوانها و ماهیچه‌های خود را با تدابیری در وضعیت مناسب حفظ  و کمک کنند تا اثرات پیری و افزایش سن از این بافتها زدوده شود.

این متخصصان برای این منظور دستورالعمل‌ها و توصیه‌هایی را ارائه کرده‌اند که به قرار زیر است:

- سعی کنید بدنتان را بیشتر بکشید چون کشیدگی کمک می‌کند که ماهیچه‌های شما حالت انعطاف‌پذیری و قابلیت ارتجاعی خود را حفظ کنند.

- تمرینات وزنه‌ای سبک را انجام دهید با این کار هم بدن شما ماهیچه‌سازی می‌کند و هم ماهیچه‌های بدنتان قدرتمند می‌شوند.

- به مرور زمان انجام دادن تمرینات منظم ورزشی به شما کمک می‌کند که تراکم ماهیچه‌ای بدنتان را حفظ کنید و از افزایش وزن که عواقب بیمارگونه دارد، جلوگیری خواهد کرد.

- تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش کردن حتی به صورت گه گاه می‌تواند برای کنترل فشار خون و سلامت قلب مفید باشد و در برخی از پژوهش‌ها هم نشان داده شده که در پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به سرطان نیز مفید است. - در مجموع فقط 30 دقیقه ورزش در شبانه‌روز می‌تواند سلامت کلی بدن شما را تضمین کند. سعی کنید فعالیتهای شادی بخش و جالب مانند شنا کردن و دوچرخه سواری را انجام دهید.

توجه داشته باشید که اگر قبلا ورزش را مخصوصا به صورت حرفه‌ای انجام می‌داده‌اید، پیش از شروع مجدد حتما باید با پزشکتان مشورت کنید.

منبع : سایت سیمرغ