یک متخصص تغذیه گفت: بهتر است بستنی به عنوان دسر غذا به کودکان داده شود و برای جلوگیری از بروز چاقی بیش از یک عدد آن در روز مصرف نشود.

دکتر سیدعلی کشاورز با اعلام این مطلب افزود: با این که در تهیه بستنی از شیر استفاده می‌شود، بستنی می‌تواند منبع مفیدی برای مواد مغذی همچون کلسیم، پروتئین و ویتامین 2 B و A باشد، ولی با این حال باید مصرف آن در کودکان و بزرگسالان با احتیاط باشد.
به گفته وی، از آنجا که به بستنی، شکر نیز افزوده می‌شود، مصرف بیش از اندازه آن برای افراد کم‌تحرک یا آن دسته که دچار اضافه وزن هستند، می‌تواند خطر چاقی را دربرداشته باشد.
دکتر کشاورز در ادامه افزود: گاهی شاهد آن هستیم که در فصل گرم تابستان، کودکان با خوردن 2 تا 3 عدد بستنی در روز، از خوردن غذا در وعده‌های غذایی اجتناب می‌کنند که توصیه می‌شود والدین با تعدیل این رفتار غلط غذایی، کودکان خود را از مصرف بیش از یک عدد بستنی در روز منع کنند.
وی همچنین مصرف بستنی‌های یخی و یخمک‌ها را که شامل شکر، رنگ و آب هستند، فاقد ماده غذایی مفید دانست.

منبع : سایت سیمرغ